Doorgaan naar hoofdcontent

De zandpaden van Arriën en 't Arriërveld.


Vorst,
 mist
 en zon! 
Het zijn dé ingrediënten
 die gegarandeerd 
een prachtige ochtend geven....

En vanochtend  waren ze alle drie aanwezig
Dus... 


....mezelf warm aangekleed, 
hond mee
auto voorverwarmd en ? 
Op pad !   

Ik besluit 
dicht bij te blijven, 
heel dichtbij. 
In ons eigen Arriërveld,
in ons eigen Arriën. 

Grenzend aan de weilanden.....









....vind je daar het Ommerbos 
En ín dat Ommerbos 
is een plek
waar de oude heide 
bewaard is gebleven. 
Samen met  
vliegdennen, 
jeneverbessen 
en mulle zandpaden.
Het is er prachtig,
een door weinigen ontdekt gebied. 

Maar in de buurt kennen we het allemaal!  

Tijdens mijn korte autorit 
komt de zon met een noodgang 
door de mist heen. 
Een beetje jammer vind ik het wel
Ik had dat al wandelend mee willen maken...

Maar gelukkig 
 als ik uitstap 
heeft die zon 
het allemaal 
wel heel mooi gemaakt! 












Woow wat geweldig! 
Het uitzicht, 
de prachtige details...













Net als (bijna) alle andere buurtgenoten
ken ik dit gebied goed. 
Direct links af het bos in 
dan het pad over 
door naar de hei.












Ik loop effen stevig door, 
want warm is het niet! 
Door de schaduw, 
op weg naar de zon, 
de hei! 


We vinden het snel en kijk, 
daar doen we het voor....














Van zoveel moois 
wordt je vanzelf warm van binnen ! 













Ik loop direct over het mooiste pad 
van dit gebied.  
Het is mul zand en 
zelfs met deze vorst 
loopt het zwaar. 
Maar dat heeft wel wat 
Het hoort er bij.... 
Want je weet,  
als je over dit "zware pad" loopt
komen de mooiste beelden
vanzelf  voorbij !










De heide in dit gebied
is helemaal omheind. 
In zomer lopen er schapen
 die het kaal vreten 
en daarmee 
de hei in stand houden. 

Voor een herder is dit gebiedje te klein, 
dus dan maar afrastering..














Maar overal zo'n rij noestige palen,
ik vind het eigenlijk alleen maar mooi....













En hoe fotogeniek... 















Ik moet het grote mulle zandpad verlaten.....
















Niet dat dat erg is, 
we hebben vanzelf weer nieuwe prachtige paden! 















Al genoeg van al de zandpaden 
met de palen er langs ? 

Vooruit dan 
een blik over de 
prachtig warm-wit ontwakend hei.












Maar niet te lang hoor,
want  we zijn er nog niet. 
Weer nieuwe paden 
met weer een andere kijk op de hei.....













En we moeten ook nog
 over de paden 
die omrand  zijn 
met hoge grassprieten.......













Voor de gelegenheid effen wit gemaakt
door meneer "Vorst"...











Heeft ie netjes gedaan toch ? 














De sfeer die je hier aantreft
 maakt je licht en vrolijk 
en weet je
 zó gratis en voor niets!
alleen effen vroeg op staan 
dat is alles! 













Nog even een laatste  blik over de hei...
















Een enkele fietser groeten...













En dan hebben we geen keus, 
 moeten we terug over de schaduw paden.
Niet zo veel zin in, maar vooruit...


Tussen de bomen door zie ik gelukkig
het goud van de zon nog wel schijnen....
















Ik kom langs het bankje 
waarvan ook elke buurtgenoot weet 
dat het er staat . 
 Zelfs gezet is door een buurtgenoot? 

Eerder stond het op een grote heuvel. 
Kinderen vonden dat leuk ! 
Effen klimmen, klauteren, uitzicht bekijken
Maar iemand heeft de heuvel weg gehaald,
ik ken het waarom niet
maar gelukkig is het bankje bewaard gebleven! 













Wij zijn bijna rond 
nog één pad te gaan....















En daarachter die bomen
zijn we terug bij de oude Hessen weg.....
















Wat was het geweldig ! 
Zo kan je jezelf toch heel eenvoudig 
hele mooie momenten geven! 
Ik hoop dat jullie 
een beetje mee-genoten hebben
want dat is natuurlijk mijn doel ! 

















We gaan naar huis, 
warme koffie drinken,

Al hoewel....
Een maal thuis.....
Oh, ik kan het niet laten.
Ook hier is het zo mooi, 
Rondje erf...
Ik zal je de foto's besparen

Alleen deze. 
Mijn berenklauw! 













Een fijne week, beste mensen 
gun jezelf af en toe een moment
van genieten . 
Dan gaan de mindere momenten 
ook vast makkelijker! 






Reacties

  1. "fantastisch " Ina, ik voel hoe je genoten hebt,
    een heerlijke serie om doorheen te scrollen, je hebt je goed ingezet:-)
    ik heb genoten
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SCHITTEREND, dat is een woord dat ik vaak bij jou gebruik, Ina.
    Maar deze keer heb je jezelf overtroffen, met de foto's op de heide.
    Wat een genot. Dank om te delen

    Ria39

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor het reageren op onze blog !

Populaire posts van deze blog

GENIET-trekkers!

 GENIET-trekkers Het was een bijzonder jaar voor ons boeren.  Maar ook voor de burgers. Wat zagen ze veel boze boeren en  boze trekkers voorbij komen. Helaas was er ook veel overlast.  Vlak voor de kerst hebben veel boeren iets  "terug willen doen".  Bij ons in Ommen waren er  4 jonge enthousiaste boerinnen  die hun kwaliteiten bij elkaar gegooid hebben. om iets moois te organiseren... Volgens mij is het gelukt!  Ik ben trots op die jonge boerinnen!  Ik mocht hier een filmpje van maken.  met hetzelfde doel als zij hadden... Om van te GENIETEN!  Zie hier de GENIET-trekkers !  Geniet ervan !  En van deze gelegenheid maken we gebruik  om u alvast een goed 2023 toe te wensen!  Met veel momenten  om van te GENIETEN ! 
TE TE veel stikstof.... Stikstof . Het is een mooi goedje.  Maar het is er TE veel.  En overal waar TE voor staat is niet goed he?  Behalve TEVREDEN.  Dat weten we allemaal.  Van onze grootmoeders en grootvaders.  Dus er moet wat aan gedaan worden... Alles in rep en roer.  Want er is al TE lang niets aan gedaan.  En zo langzamerhand  is er een TE groot probleem.  Het neemt alles mee.  De natuur, de bouw, onze huizen, onze wegen, ons leven. Alles.  Althans dat wordt er gezegd.  Maar wat is waar?  Weet jij het ?  De echte waarheid?  Iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid.  Met of zonder gedegen onderzoek.  Met of zonder eigen belang. Met of zonder doorzichtigheid.  Maar we gaan er wat aan doen!  We hebben een dader:   "De boeren!"  Zij zijn het probleem  en gaan dit oplossen!  Dat is fijn!  Want dan kunnen we verder.  Ook met al het andere waar TE  voor staat. TE veel vliegen naar TE verre reizen. TE veel eten wat van ver komt en  TE veel bewerkt is. TE veel verpakkingen om

De levensreis van Dora 149: van kalfje naar koe.

VOORAF:  De levensreis  van Dora, (waar deze blog over gaat,) op onze boerderij staat niet op zichzelf. Het zou model kunnen staan  voor heel veel koeien-levens. Regulier en biologisch, groot en klein Ja, zelfs voor alle dierenlevens op boerderijen! Onze boerderij is niet beter als een andere. Iedere boerderij heeft z'n eigen werkwijze. Maar heus, iedere boerderij geeft net zo veel  zorg en aandacht aan zijn/haar dieren,  als wij! Dat is waar! Ik kan het weten, want ik zie het overal om me heen,  in mijn eigen boerenomgeving. Er wordt zoveel geschreven en beslist  over boeren en boerderijen. Niet alles met respect en waarheidsgetrouw. Dit doet de sector geen recht, de mensen die er werken pijn. "Wie vraagt er nog naar achtergronden i.p.v. een eigen mening/verhaal voorop te stellen?" "Wie denkt er eerst nog goed na  over de gevolgen van  zijn/haar woorden/daden/beslissingen ?  Daarom vraag ik: "Laten we met mee